Zajęcia dla młodych dzieci w szkole

Nauczyciele wszelakiej maści od lat zastanawiają się, jak samemu i bezboleśnie zrewolucjonizować polskie szkolnictwo. Czasem podejmują jakieś próby, niemniej jednak często bywa tak, że spełzają one na niczym i w konsekwencji nie możemy tak naprawdę niczego wyedytować. Niektórzy nauczyciele rozumieją, że gry edukacyjne dla dzieci są wspaniałym pomysłem na to, ażeby zaangażować je jakoś do edukacji, ale części zwyczajnie nie chce się tego realizować. Spoczywają na laurach, podczas kiedy mogliby zrobić coś dobrego.

Jak to należy realnie jest? Czy jest sens, żebyśmy podejmowali jakieś kroki w celu zmiany tego? Ze stuprocentową pewnością, że jest! Należy między innymi ustalić właściwe programy edukacyjne tak, ażeby dzieci w każdym wieku czerpały z nich jak najwięcej dla siebie. Póki co nauczanie jest tak sztywne, że przyswojone zostaje ok. 30% wiadomości i nie posiada widoków na to, żeby się to zmieniło. Dzieci muszą czuć zaangażowanie nauczyciela, muszą widzieć, że jemu zależy na tym, żeby się czegoś nauczyły, całkiem inaczej zwyczajnie nie da się tego zrobić, bo będzie to po prostu nieskuteczne. Zajęcia muszą być różnicowane, powinny być zarówno takie w klasie, jak i terenowe, które sprawiają, że uczeń ma możliwość sobie nawet „przewietrzyć” mózg. Młodzi nauczyciele próbują tak zaplanować konspekt lekcji, by były one atrakcyjne, ale starzy przez nieustannie trwają przy tej starej, skostniałej, szkolnej doktrynie, która tak w rzeczywistości do niczego nie prowadzi. Nie tędy droga. Powinno się zrobić coś, aby ten stan rzeczy się zmienił i powinno się rozpocząć przekształcać to już obecnie. Nie za rok czy za 5 lat, wyłącznie w tej chwili.

Sprawdź: programy edukacyjne.

Dodaj komentarz